lunes, 9 de marzo de 2015

8 de març "Dia de la Dona"

 Amb motiu del "Dia de la Dona" i continuant amb el nostre projecte dels oficis ens han proposat una Unitat didàctica que consisteix en fer una sèrie d'activitats en relació a un conte i un joc simbòlic. Els objectius són els següents: 
Descobrir i construir, a través de l’acció, el coneixement del seu propi cos i el d’altres persones, actuar amb seguretat i aprendre a respectar les diferències.
 Establir relacions positives amb les/els iguals i persones adultes; adquirir les pautes elementals de convivència i relació social; regular la conducta, així com exercitar-se en la resolució pacífica de conflictes.
ACTIVITATS:

1.- Treballar el conte JO VULL SER GIMNASTA.
Aquesta és la història de dos germans i una germana.
S’aproximaven les festes del poble de Raquel i en tots els llocs es comentava que enguany hi hauria una novetat, una gran competició de salt d’alçada per a grans gimnastes.
A Raquel li va encantar, ella volia ser gimnasta, una gran saltadora.
Raquel tènia dos germans i un dia estaven comentant a casa que ells s’inscriurien en el concurs, perquè podien guanyar un gran premi, un cotxe preciós de joguet.
A Raquel, en sentir allò dels seus germans, els va dir: - Quina idea més bona!, jo també hi vull participar, així tindrem més possibilitats de guanyar el cotxe.
El seu germà xicotet va començar a riure’s de Raquel i li va dir: - Altra vegada amb la idea de voler ser una gran saltadora, però si les xiques no són bones esportistes!
El seu germà major no va dir res, i Raquel se’n va anar trist. Quan Raquel i el seu germà major es van trobar tots sols aquest li va dir:
- No patisques, jo t’ajudaré a practicar.
Raquel i el seu germà major havien treballat des d’aquell dia en secret, i va arribar el dia de la competició.
Els dos germans i Raquel estaven junts aquell dia i el germà xicotet li va dir.
- Mira i aprén com ser una gran gimnasta, els xiquets tenim les cames fortes.
Raquel no li va dir al seu germà xicotet que ella també competiria.
Va començar la competició i el germà xicotet de Raquel ho va fer bé. Quan ell va acabar, l’organització va dir el nom de la seua germana i ell va començar a riure. Però en veure-la saltar se li va congelar la rialla, perquè Raquel que era l’última saltadora va ser la que millor ho va fer i va guanyar el premi.
Ja a casa el seu germà major li va dir que no s’és millor saltador per ser xiquet o xiqueta, l’important és practicar tots els dies i enfortir les cames, el germà xicotet es va adonar que la seua germana de major podia ser una gran saltadora si ella ho desitjava. L’important és treballar molt i cada xiquet i xiqueta quan siga major pot tindre la professió que desitge. Tot anava bé de nou i s’ho van passar molt bé els tres junts fent esport i jugant amb el cotxe que va guanyar Raquel en la competició.

Darrerement es realitza una competició entre els alumnes de la classe d'una activitat plàstica, on queda plasmada la idea principal del conte, per a finalment exposar els treballs guanyadors al corredor.
Ací els teniu...




















2.- Realització d’activitats psicomotrius i dramàtiques. Es distribuiran els xiquets i xiquetes per tot l’espai de l’aula, a cada un se li assignarà una professió, al final de l’activitat l’alumnat obtindrà un “salari”, que seran uns quants caramels. Als xiquets o xiquetes que realitzen tasques de la llar no se’ls assignarà cap caramel.
Al final de l’activitat ens reunirem en assemblea per comentar com ens hem sentit. Amb això es pretén fer veure a l’alumnat que injust que és que per uns treballs s’obtinga un salari, però per altres no, a causa que els que no en tenen és perquè des de sempre els han realitzat les dones. 


PROFESSIONS


Tindrer cura dels fills, planxant...

Obrers i mecànics...


Feines a la llar...

Mestra i alumnes...


Metges i malalts...


Obrers de carreteres...

Planxa que planxa!

Metgesa i malalta...

A fer el dinar que vindran els xiquets d'escola!



Mecànic

Metgesa i malalta

Planxant

Obrers...

Mecànic

Tots estan molt contents amb l'activitat triada,  però a l'hora de cobrar...   no estaven  massa contents i a més a més alguns no rebien cap remuneració. Que injust!!!!




Les que cuinen i planxen... res de res!

Carolina està ben satisfeta!

- Nosaltres estem contents.

-No cobre.

-Alguns no tenim res...


-Qué injust!


-A tú si que et pague

Hem arribat a l'acord de tindre tots alguna gominola ja que ens la mereixem per haver treballat! 
A l'eixida del col:le també li hem donat una a la mare o pare que venia a buscar-nos pel seu treball a casa no remunerat!







No hay comentarios:

Publicar un comentario