Amb motiu del "Dia de la Dona" i continuant amb el nostre projecte dels oficis ens han proposat una Unitat didàctica que consisteix en fer una sèrie d'activitats en relació a un conte i un joc simbòlic. Els objectius són els següents:
Descobrir i construir, a través de l’acció, el coneixement del seu propi
cos i el d’altres persones, actuar amb seguretat i aprendre a respectar les
diferències.
Establir relacions positives amb les/els iguals i persones adultes;
adquirir les pautes elementals de convivència i relació social; regular la
conducta, així com exercitar-se en la resolució pacífica de conflictes.
ACTIVITATS:
1.-
Treballar el conte JO VULL SER GIMNASTA.
Aquesta
és la història de dos germans i una germana.
S’aproximaven
les festes del poble de Raquel i en tots els llocs es comentava que
enguany hi hauria una novetat, una gran competició de salt d’alçada
per a grans gimnastes.
A
Raquel li va encantar, ella volia ser gimnasta, una gran saltadora.
Raquel
tènia dos germans i un dia estaven comentant a casa que ells
s’inscriurien en el concurs, perquè podien guanyar un gran premi,
un cotxe preciós de joguet.
A
Raquel, en sentir allò dels seus germans, els va dir: - Quina idea
més bona!, jo també hi vull participar, així tindrem més
possibilitats de guanyar el cotxe.
El
seu germà xicotet va començar a riure’s de Raquel i li va dir: -
Altra vegada amb la idea de voler ser una gran saltadora, però si
les xiques no són bones esportistes!
El
seu germà major no va dir res, i Raquel se’n va anar trist. Quan
Raquel i el seu germà major es van trobar tots sols aquest li va
dir:
-
No patisques, jo t’ajudaré a practicar.
Raquel
i el seu germà major havien treballat des d’aquell dia en secret,
i va arribar el dia de la competició.
Els
dos germans i Raquel estaven junts aquell dia i el germà xicotet li
va dir.
- Mira
i aprén com ser una gran gimnasta, els xiquets tenim les cames
fortes.
Raquel
no li va dir al seu germà xicotet que ella també competiria.
Va
començar la competició i el germà xicotet de Raquel ho va fer
bé. Quan ell va acabar, l’organització va dir el nom de la seua
germana i ell va començar a riure. Però en veure-la saltar se li
va congelar la rialla, perquè Raquel que era l’última saltadora
va ser la que millor ho va fer i va guanyar el premi.
Ja
a casa el seu germà major li va dir que no s’és millor saltador
per ser xiquet o xiqueta, l’important és practicar tots els dies
i enfortir les cames, el germà xicotet es va adonar que la seua
germana de major podia ser una gran saltadora si ella ho desitjava.
L’important és treballar molt i cada xiquet i xiqueta quan siga
major pot tindre la professió que desitge. Tot anava bé de nou i
s’ho van passar molt bé els tres junts fent esport i jugant amb
el cotxe que va guanyar Raquel en la competició.
Darrerement
es realitza una competició entre els alumnes de la classe d'una activitat plàstica, on queda
plasmada la idea principal del conte, per a finalment exposar els treballs guanyadors al corredor.
Ací els teniu...
2.-
Realització d’activitats psicomotrius i dramàtiques. Es
distribuiran els xiquets i xiquetes per tot l’espai de l’aula, a
cada un se li assignarà una professió, al final de l’activitat
l’alumnat obtindrà un “salari”, que seran uns quants caramels.
Als xiquets o xiquetes que realitzen tasques de la llar no se’ls
assignarà cap caramel.
|
-Alguns no tenim res... |
|
-Qué injust! |
|
-A tú si que et pague |
Hem arribat a l'acord de tindre tots alguna gominola ja que ens la mereixem per haver treballat!
A l'eixida del col:le també li hem donat una a la mare o pare que venia a buscar-nos pel seu treball a casa no remunerat!
No hay comentarios:
Publicar un comentario